WPiA

KREATYWNE WYKORZYSTANIE TABLICY INTERAKTYWNEJ
W ZINTEGROWANYM NAUCZANIU JĘZYKOWO-PRZEDMIOTOWYM
W PIERWSZEJ TRIADZIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA

 

Cele projektu

 

Beneficjenci projektu
Beneficjentami tego projektu są uczniowie z drugich i pierwszych klas SP w Ostojowie, czynni nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i uczący języka angielskiego w klasach 0-III oraz studenci specjalności Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego, którzy przygotowują się do pełnienia 2 ról: nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciela języka angielskiego na tym etapie edukacyjnym.

 

Działania
Pierwszym etapem projektu, który zrealizowany został od listopada 2010r. do stycznia 2011r., było przygotowanie studentów EWiP z nauczaniem języka angielskiego do pracy z cyfrową tablicą. Studenci otrzymali zadanie zapoznania się z materiałami instruktażowymi dotyczącymi obsługi elektronicznej tablicy, które dostępne są w internecie: wideo-wykłady zatytułowane "How to use an Interactive Whiteboard" (http://www.cambridge.org/pl/), wykłady Colina Rose'a - brytyjskiego psychologa, światowego autorytetu w dziedzinie przyspieszonego uczenia się (Accelerated Learning) oraz entuzjasty elektronicznych tablic, który przedstawia korzyści tego środka dydaktycznego w kontekście najnowszych badań nad procesem uczenia się (http://multitablica.pl/). W tym samym przedziale czasowym studenci uczestniczyli w rzeczywistych prezentacjach z wykorzystaniem oprogramowania do tablicy interaktywnej. Do Instytutu Edukacji Szkolnej zaproszeni zostali trenerzy metodyczni reprezentujący różne wydawnictwa językowe oraz firmy popularyzujące i promujące nowoczesne narzędzia edukacyjne. Uczestnictwo w prezentacjach umożliwiało studentom szczegółowe zapoznanie się z aktualnie dostępnym na rynku księgarskim oprogramowaniem do tablicy interaktywnej, wspomagającym przedmiotowo - językowe nauczanie na etapie przedszkolnym oraz w klasach 0-III. Podczas prezentacji studenci mieli możliwość samodzielnego przetestowania wybranych ćwiczeń. Na kolejnym etapie projektu w styczniu 2011r. studenci poznali oprogramowanie tablicy SMART Board. Trzeci etap projektu to zapoznanie się z rozkładami materiału do podręcznika Odkrywam siebie i świat oraz podręcznika Hello udostępnionymi przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego ze Szkoły Podstawowej w Ostojowie. Na tej podstawie przyszli pedagodzy przygotowywali zintegrowane lekcje językowo-przedmiotowe według ustalonego harmonogramu na cały semestr. W każdym tygodniu studenci prowadzą w tandemie 2 lekcje w 2 klasach drugich, poprzedzone konsultacjami z nauczycielami ze szkoły oraz nauczycielami akademickimi. Po przeprowadzonej lekcji studenci proszeni są o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.