Uniwersytet Jana Kochanowskiego   
WYDZIAŁ  PEDAGOGIKI  i  PSYCHOLOGII
UNIWERSYTET  JANA KOCHANOWSKIEGO  W  KIELCACH
   Wydział Pedagogiczny i Artystyczny

[ Archived page ]


KONKURS PLASTYCZNY "WYCHOWANIE/NAUCZANIE TO WYZWANIE"

16 I 2015, CEART

Od 16.01. do 01.03.2015 r. w hallu CEARTu odbywa się wystawa prac plastycznych zgłoszonych w konkursie "Wychowanie/nauczanie to wyzwanie" organizowanym przez Studenckie Koło Naukowe i Dyskusyjne "Strefa Twórczych Dyskusji" we współpracy z Ośrodkiem Nauki i Kultury Studenckiej UJK "ONIKS".
Celem konkursu było pobudzenie do refleksji nad wychowaniem i nauczaniem jako - być może - najtrudniejszymi zadaniami, przed którymi stawał kiedyś i stoi dziś współczesny człowiek. Wychowanie i nauczanie niesie ze sobą z jednej strony wiele radości i satysfakcji, pozwala częściej się uśmiechać i doceniać postępy w rozwoju młodego człowieka. Z drugiej strony to wyrzeczenia, poświęcenie, czasem poczucie bezsilności i żal z powodu braku efektów w działaniu, niedoceniania przez dzieci starań i rad rodziców/nauczycieli. Wszystkie te aspekty pozwalają postrzegać wychowanie i nauczanie jako procesy wielobarwne, często relatywne, a jednocześnie tak bardzo ludzkie, że nie sposób nie podjąć tego wyzwania… Prezentowane w konkursie prace plastyczne oddają wszystkie wspomniane cechy i kolory wychowania i nauczania. Pokazują jego różne strony, akcentując zarówno szczęście, jak i trud im towarzyszący. Różnym wymiarom ekspresji plastycznej (kolaż, szkic, zdjęcia) towarzyszą przemyślenia studentów spisane podczas twórczych dyskusji wokół haseł wychowanie/nauczanie to wyzwanie.
Nagrody w konkursie trafiły do ponad 70 osób - Autorów blisko 50 prac plastycznych przedstawiających wychowanie/nauczanie jako wyzwanie.


Inf. Zofia Okraj
Fot. Zofia Okraj


aktualizowano: 
08.10.2018
przejdź na stronę: 
Wydziału  Uczelni  
webmaster: 
Kazimierz Kunisz  
 sobota, 23 listopad 2024 r. IP: 81.26.8.179;  Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com).
[ wygenerowano w 0.004 s ]