Praktyka pedagogiczna w formie zdalnej w wykonaniu studentów III roku pedagogiki o specjalności edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego
25 maja 2020 r.
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach zablokowało studentom możliwość kontynuacji rozpoczętych praktyk pedagogicznych. W sytuacji braku sposobności prowadzenia lekcji z uczniami, śródroczna praktyka pedagogiczna w klasach I-III w zakresie nauczania języka angielskiego realizowana jest w formie symulacji dydaktycznych - studenci wcielają się w role zarówno nauczycieli jak i uczniów.
Lekcje odbywają się dzięki zastosowaniu aplikacji Microsoft Teams. Przykładowe zrzuty ekranu stanowią dokumentację działań, podjętych w celu realizacji założonych efektów kształcenia. Przede wszystkim ukazują umiejętności studentów w zakresie planowania, projektowania i prowadzenia lekcji, zarówno z wykorzystaniem materiałów zamieszczonych w cyfrowej wersji podręcznika przedmiotowego, jak również z użyciem aplikacji edukacyjnych, dostępnych w zasobach sieci internet, które umożliwiają tworzenie własnych ćwiczeń językowych.
Przedstawione aktywności dowodzą, iż studenci ww. specjalności są przygotowani do pełnienia roli nauczyciela, prowadzącego lekcje w formie zdalnej.
Inf.: Izabela Jaros
Zdjęcia: Izabela Jaros / UJK