Informacja dla studentów I roku Wydziału Pedagogiki i Psychologii o pracy zdalnej

1. Aspekty pozatechniczne pracy zdalnej regulują przepisy wewnątrzuczelniane – zarządzenia Rektora, Dziekana, postanowienia i komunikaty władz jednostek organizacyjnych. Patrz w szczególności Zarządzenia Dziekana tutaj:

https://wpp.ujk.edu.pl/site/?id=zarzadzeniadziekana

2. Obowiązującymi narzędziami do pracy zdalnej w UJK są Teams, Forms (usługa Microsoft365 – poprzednia nazwa do Office365, ale to jest ta sama usługa) oraz platforma e-learningowa UJK (platforma.ujk.edu.pl). Narzędzia te wspierane są przez obsługę informatyczną Wydziału oraz Uniwersytetu.

3. Wszyscy pracownicy i studenci mają zakładane przez Dział Zabezpieczenia Informatycznego UJK konta na Wirtualnej Uczelni (https://wu.ujk.edu.pl/WU/). Brak aktywnego konta na WU uniemożliwia występowanie o założenie pozostałych kont.

4. Wszyscy studenci Wydziału studiujący u nas na kolejnym roku akademickim mają już założone konta w usłudze Microsoft365, natomiast studentom pierwszego roku lub przenoszącym się są zakładane konta Microsoft365 po przekazaniu z dziekanatu odpowiednich wykazów.

5. Po założeniu kont studentom I roku (wg danych z rekrutacji) są wysyłane e-maile (na konto podane przy rekrutacji, widoczne w danych studenta na Wirtualnej Uczelni) z informacją o sposobie logowania.

6. Jeżeli nie otrzymałeś listu e-mail z danymi dostępowymi do konta, dowiedz się, czy studenci z Twojego roku mają założone konta i otrzymali już e-mail. Jeżeli nie otrzymali, oznacza to, że musisz czekać, aż Twój rok otrzyma konta. Jeżeli inni otrzymali już dostęp do konta, a Ty nie, to:

  • sprawdź, czy masz aktywne konto w serwisie Wirtualna Uczelnia;
  • jeżeli masz nieaktywne (nie posiadasz) konto w Wirtualnej Uczelni, skontaktuj się ze starostą, opiekunem roku lub dziekanatem;
  • jeżeli masz aktywne konto w serwisie WU, napisz na adres e-mail:

WPP-help-IT@ujk.edu.pl
podając kierunek, nazwisko, imię oraz numer albumu, a przede wszystkim – o jakie konto zabiegasz.

7. Materiały informacyjne dotyczące obsługi Wirtualnej Uczelni są w menu „Instrukcje”, platformy e-learningowej w zakładce „Portal / Instrukcje”, usługi Microsoft365 na stronie wydziału pod adresem:
https://wpp.ujk.edu.pl/site/?id=office365

oraz na stronie UJK pod adresem:
http://www.ujk.edu.pl/office_365.html

8. Regulamin obowiązujący wszystkich użytkowników:
https://ujk.edu.pl/Regulaminy_i_dokumenty_informatyczne.html

9. Informacje i komunikaty techniczne dotyczące nauczania zdalnego są publikowane na stronie Wydziału pod adresem:
https://wpp.ujk.edu.pl/site/?id=zdalne

Kazimierz Kunisz
Sekcja Zabezpieczenia Techniczno-Informatycznego
Wydział Pedagogiki i Psychologii
https://wpp.ujk.edu.pl/site/?id=wydz&go=sekcja&org=IT


Informacja dla studentów I roku o pracy zdalnej (zaktualizowane)