Logo: UJK-Uniwersytet Jana Kochanowskiego, DIGITAL TA - Teatcher Academy supporting transition, Co-funded by the European Unioin

Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service

Logo: UJK-Uniwersytet Jana Kochanowskiego, DIGITAL TA - Teatcher Academy supporting transition, Co-funded by the European Unioin

Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service
Digital TA

Projekt jest realizowany w ramach Programu Erasmus+
Partnerstwa na rzecz doskonałości – Akademie Nauczycielskie Erasmus+

KA2 – Współpraca organizacji i instytucji

Konkurs: ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA

Tytuł projektu: Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service
Numer projektu: ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA 101055620
Akronim: DigitalTA
Czas realizacji: 01.06.2022 – 31.05.2025 (36 miesięcy)

Konsorcjum projektowe:

  1. Fundación Universidad Europea del Atlántico, Santander (Hiszpania) – lider projektu
  2. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  3. University of Limerick (Irlandia)
  4. Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen (Belgia)
  5. Univerzita Palackého v Olomouci (Czechy)
  6. Centros de Formación del Profesorado e Innovación Educativa de Segovia (Hiszpania)
  7. Fundación Universitaria Iberoamericana (Spain)
  8. Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli (Polska)

Budżet projektu: 368 018,00 EUR
Budżet projektu przeznczony dla UJK: 70 040,00 EUR

Zespół projektowy UJK

  1. 1. dr hab. Agnieszka Szplit, prof. UJK, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki – kierownik merytoryczny projektu
    e-mail: agnieszka.szplit@ujk.edu.pl, tel. 41 349 67 23
  2. 2. dr hab. Zuzanna Zbróg, prof. UJK, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki – członek zespołu projektowego ds. merytorycznych
    e-mail: zuzanna.zbrog@ujk.edu.pl, tel. 41 349 67 77
  3. 3. dr Zofia Okraj, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki – członek zespołu projektowego ds. merytorycznych
    e-mail: zofia.okraj@ujk.edu.pl, tel. 41 349 67 35
  4. 4. dr Aldona Kopik, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki – członek zespołu projektowego ds. merytorycznych
    e-mail: aldona.kopik@ujk.edu.pl, tel. 41 349 69 58
  5. 5. dr Anna Szczepanek-Guz, Wydział Humanistyczny, Instytut Literaturoznawstwa i Językoznawstwa – członek zespołu projektowego ds. merytorycznych
    e-mail: anna.szczepanek-guz@ujk.edu.pl, tel. 41 349 68 13
  6. 6. mgr Beata Banach-Rząca, Dział Wymiany i Współpracy Międzynarodowej – członek zespołu projektowego ds. administracyjnych
    e-mail: bbnach@ujk.edu.pl, tel. 41 349 72 67

Opis projektu

Celem międzynarodowego projektu jest utworzenie europejskich partnerstw organizatorów kształcenia i szkolenia nauczycieli w celu ustanowienia akademii nauczycielskich Erasmus+, których zadaniem będzie rozwój europejskiego i międzynarodowego wymiaru kształcenia nauczycieli.

Projekt zakłada opracowanie propozycji europejskiego podejścia do praktyki nauczycielskiej opartego na platformie cyfrowej z pakietem szkoleń dla nauczycieli. Platforma będzie wirtualnym, wspólnym środowiskiem dla studentów i absolwentów kierunków nauczycielskich, a także dla nauczycieli rozpoczynających i kontynuujących pracę w zawodzie, dla mentorów wspierających pracę początkujących nauczycieli w szkołach. Będą mogli z niej korzystać również wykładowcy wyższych uczelni i trenerzy kształcenia ustawicznego. Projekt uwzględnia metodologię Problem-based learning (PBL), kształcenia opartego na współpracy i ukierunkowanego problemowo oraz koncepcję refleksyjnej praktyki w pedagogice.

W ramach projektu międzynarodowe partnerstwo:

  • zdefiniuje europejskie podejście do zawodu nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli rozpoczynających pracę w szkole
  • opracuje europejską platformę cyfrową przeznaczoną dla międzynarodowej społeczności nauczycieli i studentów
  • zwróci uwagę interesariuszy (nauczycieli, mentorów, osób uczących się, podmiotów gospodarczych, politycznych i społecznych) na tematykę wspólnego modelu praktycznego szkolenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej.

Grupami docelowymi w projekcie są:

  • nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • studenci i absolwenci szkół wyższych
  • wykładowcy szkół wyższych
  • mentorzy początkujących nauczycieli w szkołach
  • trenerzy kształcenia ustawicznego
  • decydenci w dziedzinie edukacji.

W międzynarodowym projekcie Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service Digital TA ze strony Uniwersytetu Jana Kochanowskiego biorą
udział wykładowcy Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Wydziału Humanistycznego. Wsparcia organizacyjnego i administracyjnego przy realizacji projektu udziela Dział Wymiany i Współpracy Międzynarodowej.


Dokumenty