Projekt badawczy pn. „Potencjał edukacyjny robota społecznego EMYSA – nowatorskiego środka dydaktycznego, zaprojektowanego do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym”

Projekt badawczy pn. „Potencjał edukacyjny robota społecznego EMYSA – nowatorskiego środka dydaktycznego, zaprojektowanego do nauczania  języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym” został zrealizowany przez pracowników Instytutu Pedagogiki UJK wspólnie ze studentkami IV roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, we współpracy z firmą EMYS Sp.
z o.o. z Wrocławia oraz Przedszkolem Samorządowym nr 21 w Kielcach. Projekt  był zrealizowany w ramach programu „UJK dla rozwoju biznesu”, przy wsparciu finansowym budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą “Nauka dla Społeczeństwa”.

Projekt dotyczył oceny potencjału pedagogicznego robota-asystenta nauczyciela EMYS-a. W celu wykonania zadania zostały przeprowadzone zajęcia językowe z EMYS-em we wszystkich grupach wiekowych dzieci w Przedszkolu Samorządowym nr 21 w Kielcach. Zajęcia, podczas których  prowadzone były ukierunkowane obserwacje różnorodnych aktywności dzieci, prowadziły studentki PPW. Zaplanowane w projekcie działania  umożliwiły zespołowi przeprowadzenie wieloaspektowych analiz zajęć z EMYS-em.

Dla zbadania potencjalnych możliwości wykorzystania robota EMYS w edukacji przedszkolnej, opracowano propozycje zajęć opartych na zintegrowanym nauczaniu przedmiotowo-językowym, czyli podejściu  Content and Language Integrated Learning (CLIL). Przeprowadzone zajęcia z EMYSem obejmowały zagadnienia przyrodnicze
i matematyczne. Wszystkie zadania realizowane były w języku angielskim, miały charakter zabawowy, uwzględniały wielozmysłowe podejście i ukierunkowane były na rozwijanie sprawności słuchania i mówienia u dzieci.


Foto: Dzieci  podczas zajęć z EMYSem, realizowanych przez studentkę pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej UJK w PS nr 21w Kielcach (autor: Krzysztof Kupczewski / UJK)