Pomoc materialna


Pamiętaj pobieraj załączniki ze strony wydziałowej


Sekcja ds. Socjalnych i Finansowych Studentów
pokój nr 5

 

Godziny otwarcia

poniedziałek nieczynne  (praca wewnętrzna dziekanatu)
wtorek – piątek  900 -1400
sobota  800 -1300 (tylko w czasie zjazdów studentów niestacjonarnych)

 

mgr Damian Adamczuk

mgr Tomasz Żelichowski


Skład Komisji Stypendialnej

Na podstawie Zarządzenia nr 140/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 5 września 2025 roku w sprawie ustalenia składów Komisji Stypendialnych na rok akademicki 2025/2026 w skład Komisji dla studentów Wydziału Pedagogiki i Psychologii wchodzą:

  1. mgr Damian Adamczuk,
  2. mgr Tomasz Żelichowski,
  3. Maria Krawczyk – przedstawiciel studentów;
  4. Anna Puchała – przedstawiciel studentów;
  5. Magdalena Szydłowska – przedstawiciel studentów.

Terminarz wypłat

 


Domy studenta, przychodnia, stołówka, ubezpieczenia

Informacje o domach studenta, regulaminie przyznawania miejsc w domach studenta, bazach hotelowych, przychodniach, stołówkach, ubezpieczeniach zdrowotnych, kredytach i inne

Od roku akademickiego 2025/2026 startuje stypendialny Elektroniczny Obieg Dokumentów (EOD) poprzez system WEBCON. System WEBCON umożliwia szybkie i wygodne składanie oraz obsługę wniosków stypendialnych w formie elektronicznej. Dzięki temu proces składania wniosków stypendialnych i zapomóg staje się bardziej przejrzysty, sprawny i dostępny z dowolnego miejsca.

Harmonogram wdrażania systemu WEBCON

  • od 22 września 2025 roku uruchomiony zostanie elektroniczny nabór wniosków o stypendium dla osób niepełnosprawnych (wszystkie kierunki)
  • od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o stypendium rektora (obowiązkowy dla kierunków: praca socjalna oraz pedagogika specjalna)
  • od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o zapomogę (wszystkie kierunki)

Proces składania wniosków przez system WEBCON

  1. Logowanie się na Wirtualną Uczelnię i wybranie zakładki „E-usługi” lub logowanie się poprzez stronę eod.ujk.edu.pl.
  2. Wybranie zakładki „Obiegi stypendialne” i wniosku, który chcemy złożyć.
  3. Uzupełnienie wniosku, jeśli jest taka konieczność poprawienie błędów.
  4. Zatwierdzenie wniosku przez Komisję Stypendialną,
  5. Dostarczenie wersji papierowej (nie dotyczy stypendium dla osób niepełnosprawnych).
  6. Oczekiwanie na wydanie decyzji.
  7. Odbiór decyzji w systemie WEBCON.

WAŻNE: wszelkie powiadomienia, komunikaty dotyczące obsługi wniosków stypendialnych w systemie WEBCON będą wysyłane tylko i wyłącznie na skrzynki domenowe. Prosimy o regularne sprawdzanie swoich skrzynek mailowych.

Stypendium socjalne a WEBCON

System WEBCON dla wniosków o stypendium socjalne zostanie wdrożony wkrótce. W semestrze zimowym składanie wniosków o stypendium socjalne będzie odbywało się nadal w dotychczasowy, tradycyjny, papierowy sposób.

Stypendium rektora może otrzymać student, który zaliczył rok studiów do 30 września i uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Stypendium rektora przyznaje się nie więcej niż do 10% najlepszych studentów każdego kierunku studiów.


Regulamin świadczeń dla studentów


Informacje ogólne

Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium rektora:

  1. wniosek o przyznanie stypendium rektora [Załącznik nr 29];
  2. oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku [Załącznik nr 31];
  3. oświadczenie o numerze konta bankowego [Załącznik nr 32];
  4. oświadczenie o zapoznaniu się studenta z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych [Załącznik nr 1];
  5. opcjonalnie dokumenty wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym

Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium rektora dla studentów I roku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich:

  1. wniosek o przyznanie stypendium rektora dla studentów I roku studiów [Załącznik nr 30];
  •  

Termin składania wniosków o stypendium rektora na rok akademicki 2025/2026

Termin złożenia wniosku  Prawo do stypendium
1.10.2025 r. – 15.10.2025 r. od października 2025 r.

 


Ustalenia szczegółowe dotyczące świadczeń dla studentów

Stypendium rektora wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).

Stypendium rektora dla studentów:     

liczba punktów

rodzaj stypendium

Kwota stypendium

10 i powyżej

I stopień

1 300,00 zł

4 – 9 pkt.

II stopień

1 200,00 zł

1 – 3 pkt.

III stopień

1 100,00 zł

Stypendium rektora dla studentów przyjętych na I rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, będących laureatami olimpiad lub medalistą o tytuł Mistrza Polski w sporcie – 1000 zł

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 20245roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.

Stypendium socjalne może otrzymywać student będący w trudnej sytuacji materialnej, jeżeli wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawnia go do ubiegania się o takie stypendium. W szczególnie uzasadnionych przypadkach student może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości.


Regulamin świadczeń dla studentów



Terminy składania wniosków o stypendium socjalne
na rok akademicki 2025/2026

we wrześniu 2025 r. 15.09.2025 r. – 30.09.2025 r. od października 2025 r.
w październiku 2025 r. 01.10.2025 r. – 30.10.2025 r. od października 2025 r.
w listopadzie 2025 r. 15.11.2025 r. – 29.11.2025 r. od listopada 2025 r.*
w grudniu 2025 r. 01.12.2025 r. – 13.12.2025 r. od grudnia 2025 r. *
w styczniu 2026 r. 17.01.2026 r. – 30.01.2026 r. od stycznia 2026 r. *
w lutym 2026 r. 03.02.2026 r. – 13.02.2026 r. od lutego 2026 r. *
w marcu 2026 r. 14.03.2026 r. – 31.03.2026 r. od marca 2026 r. *
w kwietniu 2026 r. 01.04.2026 r. – 30.04.2026 r. od kwietnia 2026 r. *
w maju 2026 r. 05.05.2026 r. – 30.05.2026 r. od maja 2026 r. *
w czerwcu 2026 r. 02.06.2026 r. – 30.06.2026 r. od czerwca 2026 r. *

* bez wyrównania za poprzednie miesiące


Ustalenia szczegółowe dotyczące świadczeń dla studentów

Stypendium socjalne w semestrze zimowym w roku akademickim 2025/2026 wypłacane jest od października 2025 roku do lutego 2026 roku (pierwsze stypendium socjalne wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.):

Dochód (netto) Wysokość stypendium socjalnego
0,00 – 850,00 1450 zł
850,01 – 1200,00 1300 zł
1200,01 – 1550,00 1150 zł
1550,01 – 1908,90 1000 zł  

Miesięczna kwota zwiększenia stypendium socjalnego – 300 zł.

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.


WYSOKOŚĆ DOCHODU Z GOSPODARSTWA ROLNEGO

Dochód z gospodarstwa rolnego oblicza się na podstawie liczby hektarów przeliczeniowych znajdujących się w posiadaniu rodziny studenta. Na podstawie Obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 września 2024 r. informujemy, że przeciętny dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego wyniósł w 2023 r. 5451 zł.

 

Na podstawie rozdziału VI  § 25 Zarządzenia Rektora UJK w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, zapomoga może zostać przyznana w przypadku zaistnienia przejściowych, nadzwyczajnych, wyjątkowo negatywnych, niecodziennych, okazjonalnych,  wpływających na sytuację życiową zdarzeń, których nie można było przewidzieć.

W roku akademickim 2025/2026 minimalna wysokość zapomogi wynosi 200 zł, maksymalna 1700 zł.

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty jest otrzymanie decyzji administracyjnej.


Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o zapomogę:

  1. Wniosek o przyznanie zapomogi [Załącznik nr 5];
  2. Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku [Załącznik nr 6];
  3. Oświadczenie o numerze konta bankowego [Załącznik nr 32];
  4. Oświadczenie o zapoznaniu się studenta z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych [Załącznik nr 1];
  5. Dokumenty potwierdzające przejściowo trudną sytuację życiową.

 

 

Załącznik nr 1 Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych
Załącznik nr 2 Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego
Załącznik nr 3 Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w semestrze letnim
Załącznik nr 4 Oświadczenie do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości
Załącznik nr 5 Wniosek o przyznanie zapomogi
Załącznik nr 6 Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – stypendium socjalne oraz zapomoga
Załącznik nr 7 Wniosek o ponowne przeliczenie dochodu
Załącznik nr 8 Oświadczenie do wniosku o ponowne przeliczenie dochodu
Załącznik nr 9 Oświadczenie o źródłach uzyskiwanego w roku bazowym dochodu opodatkowanego
Załącznik nr 10 Oświadczenie o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Załącznik nr 11 Oświadczenie o przychodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Załącznik nr 12 Oświadczenie o dochodzie uzyskiwanym z pozarolniczej działalności gospodarczej osób fizycznych
Załącznik nr 13 Oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne
Załącznik nr 14 Oświadczenie o braku zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej
Załącznik nr 15 Oświadczenie o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu
Załącznik nr 16 Oświadczenie o wysokości pobranych lub świadczonych alimentów
Załącznik nr 17 Oświadczenie o posiadaniu / nieposiadaniu gospodarstwa rolnego
Załącznik nr 18 Oświadczenie o zgłoszeniu do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
Załącznik nr 19 Oświadczenie o uczęszczaniu niepełnoletnich dzieci do szkoły
Załącznik nr 20 Oświadczenie o przebywaniu na urlopie wychowawczym
Załącznik nr 21 Oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej
Załącznik nr 22 Oświadczenie o przebywaniu członka rodziny w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie
Załącznik nr 23 Oświadczenie do celów stypendialnych dla studentów samodzielnych finansowo —> szczegółowe informacje
Załącznik nr 24 Oświadczenie do celów stypendialnych
Załącznik nr 25 Oświadczenie studenta o źródłach utrzymania rodziny —> szczegółowe informacje
Załącznik nr 26 Oświadczenie o dokumentach publicznych
Załącznik nr 27 Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium socjalne
Załącznik nr 29 Wniosek o przyznanie stypendium rektora
Załącznik nr 30 Wniosek o przyznanie stypendium rektora I roku studiów
Załącznik nr 31 Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – stypendium rektora
Załącznik nr 32 Oświadczenie o numerze konta bankowego
Załącznik nr 33 Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania
Załącznik nr 34 Zasady przeliczania ocen

 

Druki do pobrania

Podanie do Komisji Stypendialnej
Podanie do Odwoławczej Komisji Stypendialnej