Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service
Projekt jest realizowany w ramach Programu Erasmus+
Partnerstwa na rzecz doskonałości – Akademie Nauczycielskie Erasmus+
KA2 – Współpraca organizacji i instytucji
Konkurs: ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA
Nazwa projektu:
Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service
Numer projektu:
ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA 101055620
Akronim:
DigitalTA
Czas realizacji:
01.06.2022 – 31.05.2025 (36 miesięcy)
Strona projektu:
Profil na facebooku
https://www.facebook.com/DigitalTATeacherAcademy
Opis projektu
Celem międzynarodowego projektu jest utworzenie europejskich partnerstw organizatorów kształcenia i szkolenia nauczycieli w celu ustanowienia akademii nauczycielskich Erasmus+, których zadaniem będzie rozwój europejskiego i międzynarodowego wymiaru kształcenia nauczycieli.
Projekt zakłada opracowanie propozycji europejskiego podejścia do praktyki nauczycielskiej opartego na platformie cyfrowej z pakietem szkoleń dla nauczycieli. Platforma będzie wirtualnym, wspólnym środowiskiem dla studentów i absolwentów kierunków nauczycielskich, a także dla nauczycieli rozpoczynających i kontynuujących pracę w zawodzie, dla mentorów wspierających pracę początkujących nauczycieli w szkołach. Będą mogli z niej korzystać również wykładowcy wyższych uczelni i trenerzy kształcenia ustawicznego. Projekt uwzględnia metodologię Problem-based learning (PBL), kształcenia opartego na współpracy i ukierunkowanego problemowo oraz koncepcję refleksyjnej praktyki w pedagogice.
W ramach projektu międzynarodowe partnerstwo:
- zdefiniuje europejskie podejście do zawodu nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli rozpoczynających pracę w szkole
- opracuje europejską platformę cyfrową przeznaczoną dla międzynarodowej społeczności nauczycieli i studentów
- zwróci uwagę interesariuszy (nauczycieli, mentorów, osób uczących się, podmiotów gospodarczych, politycznych i społecznych) na tematykę wspólnego modelu praktycznego szkolenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej.
Grupami docelowymi w projekcie są:
- nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- studenci i absolwenci szkół wyższych
- wykładowcy szkół wyższych
- mentorzy początkujących nauczycieli w szkołach
- trenerzy kształcenia ustawicznego
- decydenci w dziedzinie edukacji.
W międzynarodowym projekcie Digital Academy in teaching Practice for a seamless transition from pre-Service to in-Service Digital TA ze strony Uniwersytetu Jana Kochanowskiego biorą udział wykładowcy Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Wydziału Humanistycznego. Wsparcia organizacyjnego i administracyjnego przy realizacji projektu udziela Dział Wymiany i Współpracy Międzynarodowej.
Finansowanie
Budżet projektu: 368 018,00 EUR
Budżet projektu przeznczony dla UJK: 70 040,00 EUR
Dokumenty