Karty przedmiotów – Pedagogika specjalna – 2022/23
Przedmioty kształcenia ogólnego
- Język obcy A.JO
- Warsztaty zachowań asertywnych A.WZA
- Trening umiejętności społecznych A.TUS
- Organizacja pracy własnej i grupowej A.OPWG
- Radzenie sobie ze stresem A.RSS
- Filozofia i etyka A.FE
- Podstawy socjologii A.PS
- Ochrona własności przemysłowej i prawa autorskiego A.OWPPA
- Przedsiębiorczość A.P
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
- Ogólne przygotowanie psychologiczne
- Ogólne przygotowanie pedagogiczne
- Praktyki
- Praktyka zawodowa ciągła – obserwacyjna w przedszkolu/w szkole B3.PZCO
Kształcenia kierunkowe
- Przygotowanie merytoryczne
- Podstawy anatomii C1.PA
- Podstawy genetyki C1.PG
- Historia wychowania C1.HW
- Historia kształcenia specjalnego C1.HKS
- Współczesna recepcja tekstów pedagogicznych C1.WRTP
- Podstawy neurologii C1PN
- Socjologia wychowania C1.SW
- Podstawy języka migowego C1.PJM
- Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej i wspomagającej C1.WKAW
- Studia nad niepełnosprawnością C1.SN
- Podstawy metodyki edukacji przedszkolnej C1.PMEP
- Podstawy psychiatrii C1.PP
- Podstawy metodyki edukacji wczesnoszkolnej C1.PMEW
- Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III C1.MEPOL
- Metodyka edukacji matematycznej w klasach I-III C1.MEMAT
- Metodyka edukacji społecznej w klasach I-III C1.MES
- Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III C1.MEPRZ
- Metodyka edukacji plastycznej w klasach I – III C1.MEPLAS
- Metodyka edukacji technicznej w klasach I-III C1.MET
- Metodyka edukacji informatycznej w klasach I – III C1.MEI
- Metodyka edukacji muzycznej w kl. I-III C1.MEMUZ
- Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu i klasach I-III C1.MWFPS
- Nowoczesne technologie w oddziaływaniach pedagogicznych C1.NTOP
- Prawo oświatowe i podstawy prawne pracy pedagoga specjalnego C1.POPPPPS
- Autonomia osoby z niepełnosprawnością C1.AON
- Animaloterapia w pracy z osobami z niepełnosprawnościami C1.APON
- Elementy rękodzielnictwa C1.ER
- Metody ekspresji plastycznej C1.MEP
- Drama w pracy z osobami z niepełnosprawnościami C1.DPON
- Biblioterapia w pracy z osobami z niepełnosprawnościami C1.DPON/BPON
- Metody ekspresji ruchowej C1.MER
- Metody ekspresji muzycznej C1.MEM
- Przygotowanie psychologiczne do pracy z dziećmi i uczniami zse specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi C2.PRDMSPE
- Psychologia wychowawcza dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi C2.PWD.MSPE
- Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży C2.PKDM
- Psychoprofilaktyka C2.PSYCH
- Podstawy psychologii rehabilitacji C2.PPR
- Przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Pedagogika specjalna C3.PSPEC
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej C3.SPS
- Systemy wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi C3.SWOSPE
- Prawne podstawy wspomagania rozwoju i kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi C3.PPWRKOSPRE
- Rodzina dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi C3.RDSPRE
- Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi C3.DZUSPE
- Przygotowanie pedagogiczne do pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej C6.DPS
- Praktyki zawodowe
Edukacja włączająca
- Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży w grupach zróżnicowanych D2.DSPEDMGZ
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych D2.KIPET
- Realizacja i monitoring działań wspierających w grupach zróżnicowanych D2.RMDWGZ
- Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
- Metodyka kształcenia uczniów w grupach zróżnicowanych D3.MKUGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w grupach zróżnicowanych D3.MKUNIGZ
- Metodyka kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się D3.MKUSPU
- Metodyka kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu w grupach zróżnicowanych D3.MKUSAGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością wzroku w grupach zróżnicowanych D3.MKUNWGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością słuchu w grupach zróżnicowanych D3.MKUNSGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami komunikacji w grupach zróżnicowanych D3.MKUZKGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością ruchową i przewlekłymi chorobami w grupach zróżnicowanych D3.MKUNRPCGZ
- Metodyka kształcenia uczniów z zachowaniami ryzykownymi D3.MKUZR
- Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
- Integracja i włączenie w środowisku szkolnym D4.IWSS
- Zachowania trudne dzieci i młodzieży D4.ZTD M
- Warsztat wychowawczy pedagoga specjalnego w edukacji integracyjnej i włączającej D4.WWPSEIW
- Konstruowanie programów wychowawczo-profilaktycznych w edukacji integracyjnej i włączającej D4.KPWPEIW
- Organizacja edukacji włączającej
- Komunikacja w edukacji integracyjnej i włączającej D5.KEIW
- Kultura organizacyjna szkoły integracyjnej i włączającej oraz jej diagnozowanie D5.KOSIWD
- Technologie asystujące w pracy grup zróżnicowanych D5.TAPGZ
- Projektowanie uniwersalne w edukacji integracyjnej i włączającej D5.PUEIW
- Wsparcie nauczyciela w procesie edukacji integracyjnej i włączającej D5.WNPEIW
- Praktyki zawodowe
Przygotowanie w zakresie edukacji rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Przygotowanie merytoryczne
- Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania E1.BPERONI
- Psychologiczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.PPERONI
- Diagnoza funkcjonalna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną E1.DFPONI
- Pedagogiczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.PEDPERONI
- Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi z niepełnosprawnością intelektualną E1.PERONSNI
- Metody pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną E1.MPETONI
- Wspomaganie rozwoju mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.WRMONI
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca E1.KAW
- Prawne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.PRAWPERONI
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. E1.KIPETPUNI
- Społeczny projekt specjalnościowy E1.SPS
- Wspieranie dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.WDONI
- Realizacja projektów naukowych E1.PPN/RPN
- Planowanie projektów naukowych E1.PPN/RPN
- Projektowanie uniwersalne relacji i działania E1.PURD
- Projektowanie uniwersalne przestrzeni E1.PUP
- Małżeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną E1.SONI/MONI
- Seksualność osoby z niepełnosprawnością intelektualną E1.SONI/MONI
- Uczestnictwo osób z niepełnosprawnością intelektualna w kulturze E1.UONIK/UONIS
- Uczestnictwo osób z niepełnosprawnością intelektualną w sporcie E1.UONIK/UONIS
- Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne
- Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w edukacji wczesnoszkolnej E2.MKWULNIEW
- Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną (poziom podstawowy) E2.MKWUUZNIPP
- Metodyka kształcenia i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu E2.MKWDNIP
- Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w starszych klasach szkoły podstawowej E2.MKWULNISKSP
- Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną (poziom zaawansowany) E2.MKWUUZNIPZ
- Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych E2.MZRW
- Metodyka zajęć rewalidacyjnych E2.MZR
- Metodyka zajęć pozalekcyjnych E2.MZP
- Wspieranie edukacyjne uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym E2.WEUMPD
- Praktyki zawodowe
- Praktyka zawodowa śródroczna – asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej specjalnej lub ogólnodostępnej lub integracyjnej w klasach I-III (studia stacjonarne) Praktyka zawodowa ciągła – asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej specjalnej lub ogólnodostępnej lub integracyjnej w klasach I-III (studia niestacjonarne) E3.PZASPSP E3.PZCAPSP
- Praktyka zawodowa śródroczna – asystencko-pedagogiczna w przedszkolach specjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia stacjonarne) Praktyka zawodowa ciągła – asystencko-pedagogiczna w przedszkolach specjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia niestacjonarne) E3.PZSAPPSDNIUZ E3.PZCAPPSDNIUZ
- Praktyka zawodowa śródroczna – asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia stacjonarne) Praktyka zawodowa ciągła – asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia niestacjonarne) E3.PZASPSPUNIUZ E3.PZCAPSPUNIUZ
- Praktyka zawodowa śródroczna -asystencko-pedagogiczna w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia stacjonarne) Praktyka zawodowa ciągła -asystencko-pedagogiczna w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (studia niestacjonarne) E3.PZSAPSPPUNIUZ E3.PZCAPSPPUNIUZ
- Praktyka zawodowa śródroczna – asystencko-pedagogiczna w zespołach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (studia stacjonarne) Praktyka zawodowa ciągła – asystencko-pedagogiczna w zespołach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (studia niestacjonarne) E3.PZSAPZRWDMGNI E3.PZCAPZRWDMGNI
Wsparcie warsztatu pracy pedagoga specjalnego
- Emisja głosu F.EG
- Kultura języka F.KJ
- Pierwsza pomoc przedmedyczna F.PPP
- Technologie informacyjno-komunikacyjne F.TIK
Metodologia badań naukowych
- Metodologia badań pedagogicznych jakościowych G.MBPJ
- Metodologia badań pedagogicznych ilościowych G.MBPI
- Statystyka w pedagogice specjalnej G.SPS
- Seminarium dyplomowe magisterskie G.SDM